Billigt udstyr til hjemmetræning

Med en travl hverdag kan det nemt virke helt uoverskueligt at komme igang med træningen. Men det kunne jo være meget rart lige at få smidt de ekstra kilo eller blive strammet lidt op.

Det der får mange af os til at vælge træningen fra, er enten tid, plads eller økonomi. Her kommer fordelene med hjemmetræning ind i billedet.

Ved at træne hjemme slipper du for transporttiden frem og tilbage til et center, og du kan lave et par øvelser lige når du har tid og lyst. Mange har også en tanke om, at det kræver rigtig meget plads at træne hjemme, men det behøver det ikke. Der er heldigvis masser af redskaber, som ikke tager meget plads og som du samtidig kan bruge til mange forskellige øvelser. Oveni er træningsredskaber en engangsinvestering – dvs. at du slipper for det månedlige abonnement til fitness (som du måske alligevel ikke får brugt). Og det er slet ikke så svært at finde billigt udstyr til hjemmetræning, som stadig er af høj kvalitet!

Vi fortæller jer her om vores bud på det billigste træningsudstyr, som fylder mindst og giver dig flest træningsmuligheder.

Iron Gym Extreme

Med Iron Gym Extreme får du op til 15 forskellige øvelser til hele overkroppen. Du kan se et par stykker af dem på billedet nedenunder.

Øvelserne er bl.a. pull-ups, chin-ups, push-ups, sit-ups og dips – som rammer muskler i arme, bryst, ryg og skuldre. Den skal ikke skrues fast og kan derfor nemt gemmes væk når den ikke er i brug. Med dette redskab får du virkelig meget, for meget små penge. Se prisen på Iron Gym Extreme her.

Tip: Brug en Exertube sammen med din IronGym og brug bl.a. elastikken som hjælp til pull-ups.

Et lille udvalg af øvelser med Iron Gym Extreme

 

Exertube

Et andet billigt redskab, som giver dig mulighed for at lave masser af forskellige øvelser for hele kroppen, er en exertube. En exertube fylder ingenting, og kan også nemt tages med i kufferten hvis du er på farten, eller udenfor, hvis du trænger til frisk luft. Der findes masser af øvelser, og her viser vi et par eksempler:

  • Knæbøj: Stå på strikken med benene i skulderbreddes afstand og lad strikken hvile mod bagsiden af armen. Bøj i knæene og skub bagdelen ud som om du er ved at sætte dig på en stol. Kom ned i ca. 90 grader i knæene og sørg for at holde brystet fremme. Kom langsomt op igen.
  • Triceps: Stå et stykke inde på strikken så du får noget modstand, og træk den om bag ryggen. Hold i håndtaget og stræk armen ud i en ret linie over hovedet. Armen skal være tæt ind mod øret. Hold igen når du fører armen tilbage til startposition. Albuen peger mest muligt fremad. Skift arm efter ca. 30 sekunder.
  • Rygstrækkere: Stå på alle 4. Tag håndtagene rundt om håndleddene og sæt elastikken under den ene fod. Hold ryg og nakke strakt og sørg for at holde maven spændt. Skyd benet, som elastikket er omkring, bagud til det er strukket ud i en lige linie med ryggen. Hold igen når du trækker benet tilbage. Skift ben efter ca 30 sekunder.

Exertube fås i forskellige længder samt hårdhed – se mere om Exertube her.

exertube øvelser

Kettlebells

En enkelt kettlebell kan nemt supplere dine andre øvelser. Du kan enten vælge en “let” til at træne skuldre og arme eller en tung til de store muskelgrupper, som ben og balder. Hvis du har to kettlebells i forskellig størrelse, kan du styrke hele kroppen. En kettlebell er et fantastisk redskab, der kan bruges til et hav af forskellige øvelser, og så får du virkelig boostet forbrændingen. Et godt sæt for dig der er nybegynder, kan være en kettlebell på 4 kg og en på 12 kg. Til dem der i forvejen er trænet, kan man f.eks. vælge en på 8 kg og en på 16 kg.

Nogle øvelser med kettlebell kan være:

  • Kettlebell swings (skuldre, arme, balder og baglår)
  • Biceps curl (arme)
  • Russian Twist (mave)
  • Mavebøjninger (mave)
  • Front squat (Lår, ryg, mave, overarme)
  • Knæbøj med pres (skulder, ben, arme) – vist på billede herunder.

kettle bell øvelse

PowerSling

En slyngetræner er det helt store hit for tiden. Der er en uendelig liste af funktionelle øvelser du kan lave med den, og kan derfor hurtigt få trænet hele kroppen igennem. Du bruger kun din kropsvægt og bestemmer selv sværhedsgraden – alle kan derfor blive udfordret. Fordelene er også her, at den nærmest ingenting fylder, og du får rigtig meget variation. Det eneste du skal bruge, er en dør eller en bjælke/stativ/gren til at fæstne den  – og så er det bare med at komme igang! (I kan tro at det er hårdere end det ser ud!) Læs mere og se prisen på en PowerSling her.

Øvelserne herunder er push-up og mavetræk. De kan laves i 3 sæt af 12 gentagelser.

Skærmbillede 2016-01-13 kl. 16.34.19

Hvad skal du vælge?

Dette er kun et lille udvalg af billigt udstyr til hjemmetræning – du kan se meget mere på vores hjemmeside. Disse er eksempler på, at du nemt kan træne hele hele kroppen hjemme for under 1000kr.

Vælg f.eks.: 

Abilica PowerSling + KettleBell 4 kg + KettleBell 12 kg = ca. 885 kr*

IronGym Extreme + Exertube + KettleBell 16 kg = ca. 825 kr*

IronGym Extreme + Abilica PowerSling = ca. 790 kr *

KettleBell 8 kg + KettleBell 16 kg = ca. 530 kr *

*(Afhængig af tilbud og prisændringer)

Du kan også supplere med en måtte eller et sjippetov.

 

Mangler du ideer til øvelser?

Hvis du mangler inspiration til øvelser, som du kan lave derhjemme, så kan du benytte dig af Abilica’s gratis træningsapp. Appen indeholder træningsvideoer, træningsprogrammer og øvelser, som du nemt kan lave derhjemme – med eller uden udstyr. Du har også mulighed for at lave dine egne programmer ud fra dit niveau, med det udstyr du har tilgængeligt.

Et enkelt, sjovt og effektivt alternativ til træningscenteret. Hent appen her. 

OBS! Appen er på engelsk/norsk!

Skærmbillede 2016-01-15 kl. 11.12.06

 

Du er velkommen til at kontakte os på info@abilicaonline.dk eller på 70 270 279, hvis du har spørgsmål.